aku iedalova

Total Pageviews

la...la...la...kerjalah

Perjalanan menuju kejayaan...tanggungjawab makin bertambah...doakan aku. Terima Kasih =)

Thursday, January 15, 2009

Rindunya aku...

Bangun pagi seperti biasa, tak rasa ngantuk even semalam tidur jam 2 pagi. Inilah gara-gara tengok video klip 'Hurt' dan 'I Turn To You'- nyanyian Auntie Christina Aguilera bukan Christina Ligadu atau Chrispina Gregory K. Kahn. =)...Terasa rindu aku kat famili di sana. Mak, ayah dan abang tinggal bertiga ja kat rumah. Siapalah yang tolong tengok-tengokkan kesihatan mak, then tarikh kena pergi klinik bulan Februari pula. Kalau ayah balik Taiping 3 ke 4 hari baru balik. Kesian kat mak, mak hanya bertemankan abang yang Down Syndrome tu. Pernah mak tertidur, tapi terlupa tutup api dapur yang sedang panaskan sup. Lastly, Kak Munirah yang aware..huhu marah juga dia. Tapi apa boleh buat,makin berumur mak aku sorang tu. Sekarang Kak Munirah dah sambung study balik, tak ada sesiapa lagi kat rumah temankan mak. Kami bertujuh berada di kejauhan dari rumah.

"Ya Allah semoga ibu dan bapa ku berada di bawah payung rahmatMu, dan selamatkanlah mereka daripada menjadi ahli neraka jahannam,amin..."

Sebagai anak kita tak boleh bersikap 'menjual ikan'- ermm..hehe jangan selfish la beb. Setelah kemahuan kita selalunya dipenuhi ibu bapa, kita tak patut memikirkan tentang diri sahaja, mesti sesekali dan kerapkalinya memikirkan tentang orang lain juga. Tambahan pula orang yang banyak berkorban dan berjasa kepada kita. Ibuku adalah seorang yang tabah dan gigih dalam perjalanan hidupnya, banyak bersabar dengan suami dan karenah anak-anak. Walaupun beliau bersekolah setakat darjah enam disebabkan kesempitan hidup, beliau adalah seorang yang cerdik serba serbi. Aku berbangga mempunyai ibu seperti beliau, kalaulah dia tahu betapa aku mengkaguminya.

Alasan jangan diberikan demi kepentingan diri. Cuba fikirkan pendapat ibu sebelum memutuskan sesuatu. Tak kan direstui oleh Allah jika ia tidak direstui oleh ibubapa. Bercakap dengan nada tinggi dan 'menyombong' adalah yang paling menjengkelkan. Walaupun kamu sangat pandai atau lulusan universiti, ingatlah siapa kamu suatu masa dulu, siapa pendidikmu dan siapa mengajar kamu satu, dua, tiga dan A, B, C. Nasihat ini aku tujukan kepada rakan-rakan di luar sana, adik-beradikku dan diriku sendiri... ok, aku nak contact mak then sambung tidur dulu. assalamualaikum semua. PEACE!!!

p/s; Aiii...jangan asyik mengeluh saja dalam hidup ni. Life must goes on ok!.