aku iedalova

Total Pageviews

la...la...la...kerjalah

Perjalanan menuju kejayaan...tanggungjawab makin bertambah...doakan aku. Terima Kasih =)

Sunday, September 30, 2012

PUTUS CINTA - betul-betul menyakitkan

PESAN IBU SAYA : Ingin saya kongsikan doa yang pernah diajarkan oleh Ibu saya ini yang selalu saya amalkan dulu-dulu di kala dalam kekecewaan cinta. Cubalah amalkan secara berbual dengan Yang Maha Esa...

= "Ya Allah, sesungguhnya aku memang masih terlalu cintakan dia, namun ianya amat menyakitkan ku. Aku tidak mahu lagi ada rasa cinta sebegini Ya Allah, ...tapi, aku amat terseksa di dalam mencint

ai dia yang sebenarnya, tidak cintakan aku...jadi, aku memohon pada mu Ya Allah, tolonglah buangkan rasa yang menyeksa jiwa aku ini dan gantikan kepada rasa bahagia dengan kasih sayang dari mu Ya Allah! ...limpahkanlah ketenangan dari kurnia mu Ya Allah agar jiwa aku kan terus aman dan tenteram selalu, InsyaAllah, itu saja yang aku harapkan..." =

Kata Ibu, ...Di waktu kita kebuntuan dan tidak tahu arah mana yang hendak dituju... ketenangan dari Tuhan sajalah yang dapat membantu kita untuk kembali berfikir dengan lebih rasional dan sempurna...

Bagi yang sudah biasa berdoa begini, harapnya sudah menemui ketenangan, dan bagi anda yang baru mahu mencuba... percayalah, di saat anda mencapai tahap ketenangan abadi itu... Cinta, kasih dan sayang akan hadir dari segenap penjuru...

Saya ambil petikan ini dari :

Ikhlas dari Razzi Rahman @ Brother Love
- klik LIKE if u ♥ this