aku iedalova

Total Pageviews

la...la...la...kerjalah

Perjalanan menuju kejayaan...tanggungjawab makin bertambah...doakan aku. Terima Kasih =)

Tuesday, July 17, 2012

Kamus Tamil

Saya = Nan
Awak = Nee
Saya cinta kamu = Nan unaai kathaligarain
Terima kasih = Nandri
Mari = Vaa
Cakap = Pesu
Tidak cakap = Pesatha
Bisu / Shut your mouth = Vanayamuddu
Banyak = Roomba
Sikit = Konyam
Tak banyak = Naraiya
Budak jahat = Ranggi
Jemput duduk = Ukaru
Abang = Annee
Jom balik = Vaa poolam
Siapa nama kamu? = Unpeyer yenna?
Nama saya ............. = Peyeryenna...........
Jangan marah = Yesathe

Ok cukup setakat ini, nanti saya akan tambah lagi. Saya ada ramai kawan pelbagai bangsa dan saya amat suka belajar sesuatu yang baru contohnya Bahasa Ibunda bangsa lain. Salah satu kebaikannya ialah kita dapat close dengan mereka dan bertukar-tukar pendapat dan budaya.  Keep it up iedalova :)