aku iedalova

Total Pageviews

la...la...la...kerjalah

Perjalanan menuju kejayaan...tanggungjawab makin bertambah...doakan aku. Terima Kasih =)

Sunday, October 16, 2011

F.O.C.U.S

"Finish One Course Until Succesfull"..ya itu dia salah satu prinsip hidup saya sekarang. Walaupun ia agak berbaur bahasa 'English', eh memang english pun kan. Supaya semuanya perkara atau course itu menjadi berkualiti dan dapat diselesaikan dengan baik sempurna. Sekarang saya menetapkan target jika hendak melaksanakan sesuatu perkara dengan jayanya dan istiqamah ('constintacy is very important") kata orang putih. Ok ? Bermula dari sekarang saya menetapkan untuk BERAZAM:
 1. Berusaha menunaikan solat di awal waktu.
 2. Membaca majalah National Geographic (1 topik/ 1 hari)..xkiralah dalam keta atau semasa  tonton TV. Membaca Al-Quran mmg saya amalkan, except time menstruation  phase...itu xperlu risau ok.
 3. Menulis blog, at least one post setiap minggu, tentang apa yg saya pelajari tentang kehidupan dan orang sekeliling.
 4. Belajar main gitar (esok saya nak gi beli gitar...yehaa.Lari budget saya bulan ni). Nak buat lagu Cinta Muka Buku Lima hehe
 5. Tak nak tangguh keja..bermula dari sekarang kena plan P&P pelajar. Nak organize balik  pendekatan untuk pelajar Cemerlang, Sederhana dan Lemah.
 7. Nak mencantikkan diri saya, sy ni cikgu yg xpandai make up. At least saya akan attract lagi students sy utk belajar. Seriously, i'm telling you that its really2 works. Thats why i'll use those products for 1:  my hair (i'm wearing hijab ok), my face, my skin and eventhough my health.