aku iedalova

Total Pageviews

la...la...la...kerjalah

Perjalanan menuju kejayaan...tanggungjawab makin bertambah...doakan aku. Terima Kasih =)

Thursday, July 23, 2009

Lesen B dan D

Jangan tak tahu aku telah berjaya megharungi hari Test JPJ dengan sangat dahsyat sekali. Setelah aku memujuk driver van kilang hantar aku dari Penang terus ke kedai lesen sebaik sahaja habis syif malam...fuhhh penat beb, tak balik pun rumah dan tak tidur. Aku yang membawa pencuci muka dan berus gigi singgah sebentar di toilet kedai agen lesen untuk membersihkan diri. Tak nak la tak segar masa ambil test kenderaan nanti. So, setelah tiba di I.D.I Seberang Jaya aku pun mendaftarkan diri..alamak lesen aku ada kat orang I.D.I lah..pegawai JPJ tak bagi aku ambil test. Aku pun apalagi masuk ke mendapatkan lesen aku balik yang cikgu I.D.I pegang, tapi tak nak mengaku diorang yang simpan. Lastly, depa jumpa juga lesen aku yang dalam simanan diorang. Aku tersenyum sinis..dan berkata dengan kuat : ooooo...depa yang pegang lesen, salahkan kita pulak. Malulah nyonya yang sound aku seketika tadi, setelah aku sound dia balik. Awatlah aku jadi jahat sangat masa tu tak tau..kalau tidak aku jarang sekali nak marah orang...Alhamdulillah setelah melalui hari yang mendebarkan, aku lulus test motosikal dengan cubaan beberapa kali menongkat moto dan lulus test kereta dengan markah sipi-sipi. Aku sempat balik dan tidur selama dua jam sebelum memulakan kerja syif malam semula. Apa yang penting di sini, aku cuba memberi fokus dan hapuskan tekanan pada diri sewaktu diri amat tertekan.