aku iedalova

Total Pageviews

la...la...la...kerjalah

Perjalanan menuju kejayaan...tanggungjawab makin bertambah...doakan aku. Terima Kasih =)

Thursday, July 23, 2009

Keja Kilang

Kelmarin genap 4 hari aku bekerja kat kilang WD-Digital..penat la wei, rasa macam nak tercabut kaki aku ni. Pi mai, pi mai transfer disk dalam cassette dari satu mesin ke mesin yang lain selama 12 jam. Kilang ni tak glamer pun..tapi tahukah anda bahawa kilang US ni lah yang provide hard disk kepada berbagai-bagai jenis alat elektronik dalam dunia ni?..ala..customer dia terdiri daripada acer, HP, intel, Compaq, Nokia dan berpuluh-puluh lagi jenama laptop, handphone, external disk korang. Dulu after SPM aku keja kilang Jabil Circuit yang buat motherboard untuk HP, AMDa dan Cisco Compatible. Tu semua hasil kerja tangan aku Justify Fulltau...berbaloi gak keja masa cuti. Dapat simpan duit, cari kenalan baru dan terisi masa lapang aku. Lagipun gua bukan orang senang beb, mak gua dah tua dan tak keja. Bapak pulak dengan cara dia. =) Nasib badan lah..gua redha saja.Tapi bila difikirkan, lagilah rugi kalau aku duk kat rumah saja. Nak harapkan ayah aku sorang cari duit, memanglah tak patut. Kita dah besar, malu maaa nak duk rumah habiskan beras saja. Parents of course la tak bagi keja, tapi aku degil. Lepas aku pujuk..punya kona la, baru mak aku bagi. Mula-mula mak suruh perisi ikan bilis ja..huhh tak mau la aku. Tak berbaloi lansung dengan masa yang ada ni. rm9 untuk 5 kilo ikan bilis, terkopek tangan aku nanti. At last aku pi ambil iklan keja kilang kat bus stop. Ha...dapat gak aku kol dan bekerja dengan kilang ni. Tak lama...macam kena resign ja Oktober ni sebab nak pi Sabah selama 10 hari. So mana ada kilang nak bagi cuti sebanyak tu, so aku cari kilang len pulak sebab interview cikgu UMS hanya bermula pada November ini. Geram betul denganUMS ni serba lewat buat kerja. Pray for me ya...