aku iedalova

Total Pageviews

la...la...la...kerjalah

Perjalanan menuju kejayaan...tanggungjawab makin bertambah...doakan aku. Terima Kasih =)

Sunday, October 7, 2012

... A.L.O.N.E ...

Bosan dan keseorangan... Allah... kenapa aku tak kuat??  perlukah aku menjalani semua dugaan ini? Kenapa semua yang aku sayang meninggalkan aku? apa benar aku ni terlalu baik dan membosankan? kenapa kau dugaku sebegini? mampukah aku bertahan? kenapa mereka yang jahat sebegitu tapi sentiasa berbahagia. Adakah aku tidak bersyukur dengan apa yang aku ada?

1. Aku ada pekerjaan yang baik dan pelajar amat menghormati dan menjadikanku sebagai sumber inspirasi
2. Ibu bapaku memang sebegitu, tapi nak buat mcm mana.. mereka sahaja yang aku ada. Kerana mereka aku lahir ke dunia. Sekarang aku berusaha tak menyakiti hati mereka, dan cuba membahagiakan mereka. Bantu mereka menghadapi hari2 tua mereka.
3. Adik beradikku ada semuanya, boleh sahaja nak call dan bersembang2 dgn mereka... cari je lahh tempat nak bersembang..
4. Kawan?? ermm biasalah kita kena kena hormati mereka dan kerja mereka. Tiada niat pun nak menunjuk2 siapa lebih hebat. Saya selesa low profile pada tempatnya. kalau orang tak suka kita, kita tak boleh paksa. Just senyum dan be yourself. 'seorang kawan yang memahami adalah lebih beerti dari seribu kawan yang mementingkan diri sendiri'.. tolong bila mereka perlukan pertolongan, dan jangan lupa ucap 'Terima Kasih'..pujilah mereka sikit. Manusia sukakan puji-pujian..

5. Soulmate ?? biarlah Allah yang tentukan. Saya dah berusaha secukupnya.. sekarang saya tingkatkan doa.

.kalo kite da syg seseorang, doa jugakla kalo die (org yg kite syg) baik utkku tetapkanla rase syg ni..kalo die xbaik utkku semoga Allah beri petunjuk..sentiase redha dan ikhlaskan hati..soal jodoh ni susah nak agak..kuasa Tuhan..Rahsia Allah.. :) Kuatkanlah hatiku ya Allah..aku ingin setia menunggunya dan berdoa memilikinya. Masa yang ada ini akan ku guna untuk memperbaiki diri. Memang betul aku belum bersedia dan Allah tahu itu. Jika dia bukan untukku Kau hadirkanlah seseorang yang lebih baik darinya, yang sentiasa mententeramkan jiwaku. Membuatku merasa tenang dan selamat bersamanya. Semoga aku telah mendapat pengajaran yang bukan sedikit. Akal yang sihat akan menerima pelajaran. ..



http://www.islamituindah.my/menyingkap-rahsia-doa